Kundservice

Kundservice

Du är alltid varmt välkommen att kontakta kundtjänst om du har frågor och funderingar. Läs gärna igenom vanliga frågor nedan innan du hör av dig till oss, för kanske finns redan svaret på din fråga här.





Om kundservice

Hur kontaktar jag kundtjänst?

Mejla till: info@halsokostgrossisten.se



När har kundtjänst öppet?

Du är välkommen att mejla oss dygnet runt. Kundtjänst är bemannad vardagar kl 8-17 med lunchstängt mellan 12-13.

Frågor inkomna på helger, helgdagar samt efter arbetstid besvaras nästkommande vardag.




Om min leverans

När skickar ni min beställning?

Beställningar som är gjorda innan kl 14.00 på vardagar skickas samma dag (gäller lagerhållna varor). Inga ordrar hanteras under helger eller helgdagar.



Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

Postens leveranstid på 2-3 arbetsdagar tillkommer efter det att ditt paket lämnat vårt lager. Total leveranstid bli därför ca 3 arbetsdagar. Under semestertider kan det hända att det tar extra lång tid. 



Vad kostar frakten?

Frakten är alltid fri hos Hälsokostgrossisten.



Hur gör jag om jag råkat radera min sms-avisering?

Kontakta kundtjänst så kan vi ge dig ditt kollinummer.



Hur lång tid ligger försändelsen kvar på mitt utlämningsställe?

Din försändelse ligger kvar i 14 dagar på ditt utlämningsställe. Hämtar du inte ut paketet, kommer det gå i retur till oss och vi kommer ta ut en avgift för outlöst paket. Läs mer under Jag glömde hämta ut mitt paket".



Jag glömde hämta ut mitt paket, vad händer nu?

Ditt paket ligger kvar i 14 dagar på ditt utlämningsställe. Har du inte hämtat ut paketet, kommer det gå i retur till oss. Vi debiterar dig då en avgift på 250 SEK inkl. moms, som ska täcka expeditionskostnader, returfrakt, emballage etc.





Om min order

Hur vet jag att min order har gått igenom?

När du gjort en beställning, skickar vi direkt en elektronisk orderbekräftelse till den e-postadress du angav i samband med beställningen.



Jag har inte fått en orderbekräftelse, vad gör jag?

Om du inte har fått en orderbekräftelse till din Inkorg, kan bekräftelsen istället hamnat i din Skräppost. Kontrollera om du kan hitta den där, om inte är du välkommen att mejla kundtjänst.



Jag har gjort fel och vill stoppa min order, hur gör jag?

Om du vill stoppa en order måste du kontakta kundtjänst omgående. Vi har snabb orderhantering, och har vi redan börjat packa din order så har vi tyvärr ingen möjlighet att stoppa den.

Vill du ångra ditt köp, följer du instruktionerna under "Jag vill ångra mitt köp".



Jag vill lägga till/ändra en produkt i min order, hur gör jag?

Tyvärr kan du inte ändra eller lägga till något i din order i efterhand. Din order är låst till den summa du godkände vid köptillfället.

Vill du ångra ditt köp, följer du instruktionerna under "Jag vill ångra mitt köp".



Jag har inte fått någon faktura, vad gör jag?

Alla frågor som rör din faktura och betalning hanteras av Klarna. Saknar du fakturan kontaktar du Klarna kundtjänst på wwww.klarna.se eller tel: 08-120 120 10.



Jag vill flytta fram förfallodatumet på min faktura, hur gör jag?

Alla frågor som rör din faktura och betalning hanteras av Klarna. Vill du flytta fram förfallodatumet kontaktar du Klarna kundtjänst på wwww.klarna.se eller tel: 08-120 120 10.





Om att handla från oss

Jag vill läsa era köpvillkor, var hittar jag dom?

Våra köpvillkor finns att läsa här.



Finns det ett minsta ordervärde jag måste handla för?

Nej, vi har inget minsta ordervärde du måste handla för.



Vilka betalsätt kan jag välja mellan?

Vi erbjuder Klarna faktura 14 dagar (kostnadsfri, e-faktura), Klarna konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank.



Vad kostar det att handla mot faktura hos er?

Klarna faktura 14 dagar är kostnadsfri och skickas direkt till din e-postadress.



Kan jag göra en beställning på något annat sätt än från hemsidan?

Nej, tyvärr kan du bara göra beställningar via vår hemsida.



Jag vill beställa till utlandet, går det?

Nej, tyvärr levererar vi i dagsläget enbart inom Sverige.





Om retur, reklamation & ångrat köp

Jag vill reklamera något i min beställning, hur gör jag?

Har du fått en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundtjänst så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Varan du vill reklamera ska vara i oanvänt skick (plombering eller skyddsplats får inte vara bruten).

Följ instruktionerna som kundtjänst ger dig. Vid godkänd reklamation betalar vi returportot. Du kan läsa mer om reklamation i våra köpvillkor.



Jag vill ångra mitt köp, hur gör jag?

Kontakta kundtjänst om du vill ångra ditt köp. Har vi inte börjat packa ordern kan vi stoppa den innan den lämnar vårt lager. Har orden redan skickats från vårt lager, eller om du redan mottagit beställningen, måste du returnera den till oss. Läs mer under "Jag vill returnera min beställning".



Jag vill returnera min beställning, hur gör jag?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit din vara. Kontakta kundtjänst om du vill returnera din beställning, och följ sedan anvisningarna som kundtjänst ger dig.

När vi mottagit din retur, krediterar vi fakturan och återbetalar motsvarande summa till ditt konto. Du som kund står själv för returfrakten, och denna kostnad återbetalar vi ej.